Jaki jest chłopak? Dyskurs męskości w piśmie dla trzynastolatek

456-6

12,60 zł brutto

Justyna Dobrołowicz, Jaki jest chłopak? Dyskurs męskości w piśmie dla trzynastolatek, 160 s., format A5, ISBN 83-7133-456-6, 2010

Więcej szczegółów

5 szt.

Dyskurs męskości toczy się dziś na różnych poziomach i na różne sposoby; w prezentowanej publikacji poddano analizie dyskurs męskości w piśmie „13. Magazyn Szczęśliwej Nastolatki”, adresowanym do dziewcząt stojących u progu dorosłości. W tym okresie życia zaczyna się wyraźne zainteresowanie płcią przeciwną, krystalizują się podstawy relacji damsko-męskich, pojawia się ciekawość chłopca jako partnera życiowego. Książka podzielona jest siedem rozdziałów. Rozdział 1, noszący tytuł Przemiany współczesnej kultury, poświęcony jest kwestiom z punktu widzenia tematyki tej książki najbardziej podstawowym: zmieniającym się warunkom, w jakich przebiega dojrzewanie młodego człowieka do udziału w życiu społecznym, komplikacjom towarzyszącym procesowi socjalizacji – głównie w wyniku oddziaływania kultury popularnej. Rozdział 2 nosi tytuł mówiący sam za siebie: Media jako współtwórca rzeczywistości społecznej; wykorzystując bogatą literaturę naukową rozważa kwestię możliwości oddziaływania mediów na odbiorców, zwłaszcza na odbiorców młodych. Rozdział 3, Męskość jako kategoria społeczno-kulturowa i jej przemiany, mówi o funkcjonującym od bardzo dawna tradycyjnym modelu męskości, o jego załamaniu w ostatnich latach i o feminizacji męskiej tożsamości. Rozdział 4, Czasopismo „13. Magazyn Szczęśliwej Nastolatki” na tle wspłczesnego rynku prasy dziecięco-młodzieżowej, przynosi podstawowe informacje o współczesnym rynku prasy dziecięco-młodzieżowej, a wypełnia go głównie charakterystyka analizowanego pisma. W rozdziale 5 zatytułowanym Metodologiczne podstawy badań, zaprezentowano przyjętą metodę analizy dyskursu. Rozdział 6 zawiera analizę dyskursu męskości na łamach „13. Magazynu Szczęśliwej Nastolatki”. Rozdział 7 Postscriptum. Kilka wniosków dla szkoły, zwraca uwagę na konieczność wyjścia przez szkołę naprzeciw ofercie kultury popularnej, wprowadzenia jej elementów do szkolnej edukacji, swoistego jej zasymilowania, co wzbogaciłoby i uatrakcyjniło praktykę edukacyjną i działalność wychowawczą szkoły.

Zobacz także

30 innych produktów w tej samej kategorii:

Product successfully added to the product comparison!