Socjopedagogiczne uwarunkowania procesów identyfikowania oraz rozwoju zdolności uczniów w szkole

295-5

38,85 zł brutto

Teresa Giza,Socjopedagogiczne uwarunkowania procesów identyfikowania oraz rozwoju zdolności uczniów w szkole,2006, 360 s., format B5, ISBN 83-7133-295-5

Więcej szczegółów

32 szt.

Niniejsza praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. Obszerna analiza literatury przedmiotu ma na celu ukazanie szerokiego obszaru zmiennych oraz teorii możliwych do wykorzystania w badaniach w obszarze pedagogiki zdolności. Badania własne autorki pozwoliły na opis stanu praktyki edukacyjnej. Podjęty w książce problem jest próbą upominania się o prawa dzieci do rozwoju ich zdolności niezależnie od statusu społecznego. Chodzi o niemałą grupę zdolnych, liczącą do 25-30% całej populacji, a w praktyce – o wszystkich uczniów, aby rozwój ich zainteresowań był możliwy w ramach powszechnie dostępnej edukacji. Problem może być rozwiązany tylko poprzez jednoczesne wystąpienie regulacji systemowych oraz działań pedagogicznych oddolnych. Udane rozwiązania w tym obszarze istnieją w krajach o ustabilizowanej tradycji ładu demokratycznego.

Zobacz także

30 innych produktów w tej samej kategorii:

Product successfully added to the product comparison!