Nabywanie kompetencji nauczycielskich w toku studiów wyższych

165-7

9,98 zł brutto

Nabywanie kompetencji nauczycielskich w toku studiów wyższych, red. T. Gumuła, 198 s., format B5, 2002

Więcej szczegółów

115 szt.

Prezentowana książka jest zbiorem artykułów poświęconych problematyce kompetencji pedagogicznych w okresie przemian, jakie dokonują się w polskiej oświacie. Nabywanie kompetencji nauczycielskich w toku studiów wyższych jest zadaniem zasługującym na uwagę. Wiadomo bowiem, że nauczyciel staje się ostatecznie realizatorem reform oświatowych. Od jakości i zakresu jego wykształcenia, a następnie doskonalenia zawodowego zależy efektywność zmian i przeobrażeń w tej dziedzinie życia społecznego. Dlatego też reforma edukacji w Polsce wymaga wszechstronnego przygotowania nauczycieli do efektywnego pełnienia funkcji zawodowych, szczególnie w zakresie przygotowania młodzieży do kreatywnego uczestnictwa w życiu społecznym, wskazywania jej drogi samodzielnego poszukiwania swojego miejsca w świecie. W związku z tym współczesny nauczyciel powinien umożliwiać uczniom poznawanie świata we wszystkich jego przejawach. Oddziaływanie pedagogiczne możliwe jest przez rozwijanie uczenia się innowacyjnego, które ma zastąpić edukację zachowawczą, adaptacyjną. Jeżeli tak będziemy pojmować funkcję nauczyciela, to proces jego przygotowania zawodowego powinien mieć charakter innowacyjny, twórczy.

Zobacz także

30 innych produktów w tej samej kategorii:

Product successfully added to the product comparison!