Brak produktów
Podane ceny są cenami brutto
763-5
52,50 zł brutto
brutto
Karol Bidziński red., Dziecko jako badacz nauczanie oparte na metodzie odkrywania przez dociekanie, 2020
0 szt. szt.
Ten produkt nie występuje obecnie w magazynie
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Niniejsza publikacja stanowi podsumowanie projektu Dziecko jako badacz – rozwijanie aktywności twórczej i umiejętności poznawczych uczniów w okresie wczesnoszkolnym w oparciu o zasoby Centrum Nauki Leonardo da Vinci w Podzamczu Chęcińskim, realizowanym od września 2015 do czerwca 2016 roku przez UJK w Kielcach i Regionalne Centrum Naukowo-Technologiczne w Podzamczu. Książka ma charakter naukowo-metodyczny. Jej celem jest zaprezentowanie wyników badań dotyczących procesu, wdrażania nowych rozwiązań metodycznych służących zwiększeniu efektywności kształcenia poprzez częstsze stosowanie nauczania treści przyrodniczych metodą odkrywania przez dociekanie IBSE (Inquiry-Based Science Education).
SPIS TREŚCI
Słowo wstępne – Marcin Zawierucha . . . . . . .7
Opis założeń naukowo-metodycznych projektu Dziecko jako badacz – Karol Bidziński . . . . 9
Zastosowanie metody odkrywania przez dociekanie w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych w Centrum Nauki Leonardo da Vinci – Klaudia Bartkiewicz . . . . . 27
CZĘŚĆ I Podstawa teoretyczna działań projektowych Dziecko jako badacz Edukacja wczesnoszkolna w kontekście progresywizmu rozwojowego . . . . . . . . . . . . 44
Krytyka tradycyjnego modelu edukacji wczesnoszkolnej – Ewa Szumilas . . . . . . . . 45
Nauczanie i uczenie się – od tradycyjnej do nowoczesnej edukacji wczesnoszkolnej – Barbara Skałbania . . . . . .. . 57
Rola nauczyciela w organizacji procesu nauczania na pierwszym etapie edukacji . . . . . 68
Kompetencje nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej jako organizatora procesu uczenia się dziecka – Karol Bidziński . . . . . . . . 69
Rozwijanie umiejętności zawodowych nauczycieli z perspektywy konstruktywizmu – Karol Bidziński . . . . .. . . 89
Odkrywanie przez dociekanie w edukacji szkolnej . . . . .. . 108
Charakterystyka cyklu kształcenia metodą odkrywania przez dociekanie – Dagmara Sokołowska . . . . . 109
Implementacja metody odkrywania przez dociekanie w praktykę szkolną – Dagmara Sokołowska . . . . . . . . 129
CZĘŚĆ II Działania naukowo-metodyczne zrealizowane w ramach projektu Dziecko jako badacz Opis przebiegu realizacji projektu Dziecko jako badacz – Karol Bidziński . . . . . . . . . . 145
Opinie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej na temat podejmowanych działań służących aktywizacji uczniów w procesie nauczania – uczenia się – Karol Bidziński . . . . . . . 167
Samoocena rozwoju umiejętności dydaktycznych nauczyciela i ocena zachowania uczniów podczas implementacji metody odkrywania przez dociekanie – Karol Bidziński . . . . . . . . . 195
Przykłady działań dydaktycznych zrealizowanych przez nauczycieli w bieżącej pracy lekcyjnej i pozalekcyjnej w czasie udziału w projekcie Dziecko jako badacz – Karol Bidziński . . . . . . . .. . 221
Aneks Arkusz Samooceny Nauczyciela . . . . . . . .. 263
38,85 zł
22,05 zł
25,20 zł
42,00 zł
26,25 zł
46,20 zł
47,25 zł
15,75 zł
38,85 zł
31,50 zł
15,75 zł
26,25 zł
31,50 zł
47,25 zł
16,80 zł
37,80 zł
12,60 zł
24,15 zł
15,75 zł
12,60 zł
23,10 zł
45,36 zł
29,40 zł
46,20 zł
15,75 zł
24,15 zł
17,85 zł
12,60 zł
33,60 zł
38,85 zł
© 2021. Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach