Dziecko jako badacz nauczanie oparte na metodzie odkrywania przez dociekanie

763-5

52,50 zł brutto

Karol Bidziński red., Dziecko jako badacz nauczanie oparte na metodzie odkrywania przez dociekanie, 2020

Więcej szczegółów

Ten produkt nie występuje obecnie w magazynie

Niniejsza publikacja stanowi podsumowanie projektu Dziecko jako badacz – rozwijanie aktywności twórczej i umiejętności poznawczych uczniów w okresie wczesnoszkolnym w oparciu o zasoby Centrum Nauki Leonardo da Vinci w Podzamczu Chęcińskim, realizowanym od września 2015 do czerwca 2016 roku przez UJK w Kielcach i Regionalne Centrum Naukowo-Technologiczne w Podzamczu. Książka ma charakter naukowo-metodyczny. Jej celem jest zaprezentowanie wyników badań dotyczących procesu, wdrażania nowych rozwiązań metodycznych służących zwiększeniu efektywności kształcenia poprzez częstsze stosowanie nauczania treści przyrodniczych metodą odkrywania przez dociekanie IBSE (Inquiry-Based Science Education).

 

SPIS TREŚCI

Słowo wstępne – Marcin Zawierucha . . . . . . .7

Opis założeń naukowo-metodycznych projektu Dziecko jako badacz – Karol Bidziński . . . . 9

Zastosowanie metody odkrywania przez dociekanie w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych w Centrum Nauki Leonardo da Vinci – Klaudia Bartkiewicz . . . . .  27

CZĘŚĆ I Podstawa teoretyczna działań projektowych Dziecko jako badacz Edukacja wczesnoszkolna w kontekście progresywizmu rozwojowego . . . . . . . . . . . . 44

Krytyka tradycyjnego modelu edukacji wczesnoszkolnej – Ewa Szumilas . . . . . . . . 45

Nauczanie i uczenie się – od tradycyjnej do nowoczesnej edukacji wczesnoszkolnej – Barbara Skałbania . . . . . .. . 57

Rola nauczyciela w organizacji procesu nauczania na pierwszym etapie edukacji . . . . . 68

Kompetencje nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej jako organizatora procesu uczenia się dziecka – Karol Bidziński . . . . . . . . 69

Rozwijanie umiejętności zawodowych nauczycieli z perspektywy konstruktywizmu – Karol Bidziński . . . . .. . . 89

Odkrywanie przez dociekanie w edukacji szkolnej . . . . .. . 108

Charakterystyka cyklu kształcenia metodą odkrywania przez dociekanie – Dagmara Sokołowska . . . . . 109

Implementacja metody odkrywania przez dociekanie w praktykę szkolną – Dagmara Sokołowska . . . . . . . . 129

CZĘŚĆ II Działania naukowo-metodyczne zrealizowane w ramach projektu Dziecko jako badacz Opis przebiegu realizacji projektu Dziecko jako badacz – Karol Bidziński . . . . . . . . . . 145

Opinie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej na temat podejmowanych działań służących aktywizacji uczniów w procesie nauczania – uczenia się – Karol Bidziński . . . . . . . 167

Samoocena rozwoju umiejętności dydaktycznych nauczyciela i ocena zachowania uczniów podczas implementacji metody odkrywania przez dociekanie – Karol Bidziński . . . . . . . . . 195

Przykłady działań dydaktycznych zrealizowanych przez nauczycieli w bieżącej pracy lekcyjnej i pozalekcyjnej w czasie udziału w projekcie Dziecko jako badacz – Karol Bidziński . . . . . . . .. . 221

Aneks Arkusz Samooceny Nauczyciela . . . . . . . .. 263

Zobacz także

30 innych produktów w tej samej kategorii:

Product successfully added to the product comparison!