„Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne”, t. 41

ISSN 2083-179X

60,48 zł brutto

„Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne”,  t. 41,  red. Bożena Matyjas, 2023, 248 s., format B5

Więcej szczegółów

Ten produkt nie występuje obecnie w magazynie

Spis treści

ARTYKUŁY I ROZPRAWY

WANDA DRÓŻKA, Przemiany etosu i roli społecznej nauczyciela w świetle

badań biograficznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .                11

DANUTA URBANIAK-ZAJĄC, Teoretyczne konteksty pedagogicznej profesjonalności

(w tym nauczycielskiej) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .                33

MAGDALENA LEŻUCHA, ADAM HOFMAN, Zmiana w systemie nauczania

jako podłoże dla rozwoju przywództwa nauczycieli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .      47

TOMASZ ŁĄCZEK, Sukces zawodowy w kontekście nabywania kompetencji przyszłości . . . .       67

MAGDALENA LEŻUCHA, KAROLINA CZERWIEC, Transpłciowość dzieci

i młodzieży . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .             87

MONIKA MACIEJEWSKA, Lekcje z pandemii. Doświadczenia kryzysowej edukacji

zdalnej a inicjowanie transformatywnego uczenia się studentów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .        111

SYLWESTER ZAGULSKI, Bieżące wyzwania edukacji antydyskryminacyjnej

w Polsce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .             133

SYLWIA ZYDEK, Szkoły tworzone przez Urszulę Ledóchowską (1865–1939) na terenie

Polski w latach dwudziestych XX wieku jako odpowiedź na potrzeby edukacyjne . . . . . . .            155

ANNA GODLEWSKA-ZAORSKA, Czarodziejskie słowo w czasach pandemii.

Bajki, dzieci i rodzice (doniesienia z badań) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   169

ANNA KAROWICZ, Wiedza nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

o rozwoju mowy i jej zaburzeniach jako czynnik wspierający wczesną

interwencję logopedyczną . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .                181

KATARZYNA SZOSTAKOWSKA, Wielowymiarowość infantylizacji osób starszych –

wyniki badań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .                195

KATARZYNA BIAŁOBRZESKA, Wykluczenie transportowe seniorów . . . . . . . . . . . . . . . . . . .         209

JÓZEFA BAŁACHOWICZ, ZUZANNA ZBRÓG,

Sprawozdanie z II międzynarodowej konferencji naukowej Zmiany środowiska

uczenia się we wczesnej edukacji podczas (i po) pandemii – badania, dialog,

rozwojowe zasoby i codzienne praktyki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   227

PAULINA FORMA, Odnowienie doktoratu mistrza polskiej pedagogiki

profesora Tadeusza Pilcha . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 239

Zobacz także

30 innych produktów w tej samej kategorii:

Product successfully added to the product comparison!