SPIS TREŚCI
ARTYKUŁY I ROZPRAWY
MARZENNA MAGDA-ADAMOWICZ, Kompetencje profesjonalne nauczyciela. Deskrypcje i reinterpretacje . . . . . 11
PATRYCJA HANYGA, Kształtowanie się form i treści czasu wolnego na przestrzeni minionego wieku . . . . . . 23
RENATA JEDLIŃSKA, Edukacja i rynek pracy w dobie globalizacji . . . . . .33
JANUSZ MIĄSO, Dialektyka paradygmatu głębi i powierzchowności – potrzeba głębszych relacji i pogłębionej edukacji – w perspektywie personalizmu uniwersalistycznego . . . . . . . 55
PATRYCJA PAŃTAK, Najważniejsze jest dobro dziecka, czyli władza rodzicielska przed i po rozwodzie . . . . . . .73
BADANIA I KOMUNIKATY
DANIEL KUKLA, MIROSŁAW MIELCZAREK, Preparation of Socially Maladjusted Youth to Professional Independence in Youth Educational Centres . . . . . . . 93
BOŻENA MATYJAS, Znaczenie bajkoterapii w okresie dzieciństwa w opiniach nauczycieli przedszkola . . . . . . . . 109
NATALIA ZYGMUNT, Preferencje muzyczne współczesnej młodzieży . . . . . . . 119
MACIEJ ŻYWNO, Wolontariat w dobie pandemii COVID-19 . . . . . . . .131
ADAM NARUSZEWICZ, Implementation of Programming Contents at the Early School Stage – Outline . . . . . . . . .145
RECENZJE, SPRAWOZDANIA I OPINIE
PAULINA FORMA, Działania podejmowane w ramach projektu Bardzo Młoda Kultura (BMK) w regionie świętokrzyskim i ich wpływ na wzrost kompetencji młodego pokolenia . . . . 161