Nowy

„Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne”,  t. 43

„Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne”, t. 43

ISSN 2083-179X/43

149,04 zł brutto

"Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne”,  t. 43,  red. Bożena Matyjas, 2023, 738 s., format B5

Więcej szczegółów

1 szt.

SPIS TREŚCI

BIOPSYCHOSPOŁECZNY ROZWÓJ CZŁOWIEKA. PRZEGLĄD WYBRANYCH TEKSTÓW

KAROLINA WIŚNIEWSKA (Karolina Wiśniewska, Zasoby rodzinne a funkcjonowanie dziecka przewlekle chorego) . . . . . . . . . . .              17

ANETA HALIGOWSKA (Maksym Wyderski, Marginalizacja społeczna ludzi starszych) . . . .         18

ALEKSANDRA KOTWICA (Anna Winiarczyk, Trudności wychowawcze dzieci w obiektywie rodziny migracyjnej) . . . .. . .              19

OKSANA DOBEK (Katarzyna Rogozińska, O potrzebie kształcenia studentow – przyszłych nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w zakresie emisji głosu) . . . . . . . . . . . . . .                20

KORNELIA KRZYSZTOFIK, GABRIELA LEŚNIEWSKA (Monika Kubiak, Baśnioterapia jako nowatorska forma prowadzenia zajęć logopedycznych z dziećmi w wieku przedszkolnym) . . . . . .                21

SANDRA NUREK, GABRIELA PALUCH, PATRYCJA PIETROWSKA, WIKTORIA LAMCZYK (Maciej Żywno, Wolontariat w dobie pandemii COVID-19) . . . . . . . . . . . . . . . .             22

MARTYNA BASIAK, KATARZYNA CZARKOWSKA (Patrycja Pańtak, Najważniejsze jest dobro dziecka, czyli władza rodzicielska przed i po rozwodzie) . . . . . . .   23

KAROLINA KACZMARCZYK, MILENA KONWA, DARIA KOPEĆ, NATALIA ŁATA (Aleksandra Szczygieł, Era multimediow – niebezpieczeństwa, wyzwania i możliwości dla edukacji i wychowania) . . . . .              24

ANNA LIZIS, MAGDA WIECH (Wanda Dróżka, Przemiana etosu i roli społecznej nauczycieli w świetle badań biograficznych) . . . .              25

PATRYCJA BAJ (Patrycja Pańtak, Najważniejsze jest dobro dziecka, czyli władza rodzicielska przed i po rozwodzie) . . . . .             26

ERYKA BŁĄDEK (Bożena Chrostowska, Potencjał grup samopomocowych w radzeniu sobie ze stygmatyzacją przeniesioną wśrod rodzicow dzieci z niepełnosprawnością) . . . .  . . . . 27

ADRIANA BREWIŃSKA, KLAUDIA FRYDRYCH (Sławomir Cudak, Kształtowanie wartości dzieci i młodzieży w uwarunkowaniach społeczno-emocjonalnych współczesnej rodziny) . . . . . . . .         28

GABRIELA ADAMIAK (Monika Kubiak, Baśnioterapia jako nowatorska forma prowadzenia zajęć logopedycznych z dziećmi w wieku przedszkolnym) . . . . . . . 29

GABRIELA BIENIASZ (Monika Maciejewska, Lekcje z pandemii. Doświadczenia kryzysowej edukacji zdalnej) . . . . . . . .         30

GABRIELA BOGDAN (Barbara Skałbania, Jak skutecznie pomagać – kompetencje nauczyciela do pomagania uczniom) . . . . . . . .           31

JULIA BUCZEK (Magdalena Leżucha, Karolina Czerwiec, Transpłciowość dzieci i młodzieży) . . . .              32

JUSTYNA DUBEŃSKA (Anna Winiarczyk, Trudności wychowawcze dzieci w obiektywie rodziny migracyjnej) . . . . . . .. . . . . . . . 33

PATRYCJA GUNIA (Anna Winiarczyk, Tomasz Warzocha, Jeszcze wybor czy już konieczność wykorzystywania przez nauczycieli TIK w edukacji? – opinie studentow

kierunkow nauczycielskich Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach i Uniwersytetu Rzeszowskiego) . . . . . .. . . .             34

AGATA GŁODEK (Magdalena Lejzerowicz, Indywidualizacja w działalności wychowawczej i dydaktycznej) . . . . . .        36

PATRYCJA HRYCKO (Eunika Baron-Polańczyk, Komunikacja sieciowa w hierarchii ważności działań dzieci i młodzieży w opinii uczniow i nauczycieli (raport z badań)) . . . . . . .        37

KAMILA PILCH (Teresa Giza, Kształcenie uczniow zdolnych – między inkluzją a segregacją) . . .  . . . .       38

SANDRA SAJDAK (Aleksandra Szczygieł, Era multimediow – niebezpieczeństwa, wyzwania i możliwości dla edukacji i wychowania) . . . .. . . . .                39

KATARZYNA BIAŁOBRZESKA (Katarzyna Białobrzeska, Wykluczenie transportowe seniorow) . . .. . . . . . . . . . .                40

KRYSTIAN ŁATA (Paulina Forma, Socjopsychologiczny predyktor dorastania w rodzinie wielodzietnej) . . . . . . .    41

MONIKA MACIEJEWSKA (Monika Maciejewska, Lekcje z pandemii. Doświadczenia kryzysowej edukacji zdalnej a inicjowanie transformatywnego uczenia się studentow) . . . . . . . 42

WERONA KRÓL-GIERAT (Werona Król-Gierat, Zadania i kompetencje nauczyciela języka obcego w kształceniu integracyjnym: model sylwetki idealnej w ujęciu

spedydaktyczo‑pedeutologicznym) . . .         43

DOMINIKA FURMAN, PAULINA ZAPAŁA (Maja Piotrowska, Rodzice i dzieci w trakcie i po rozwodzie. Źrodła wsparcia i pomocy) . . . . . . . .. . . .         44

DIANA GŁUCH (Aneta Płusa, Wsparcie edukacyjne dziecka z autyzmem) . . . . . . . . . . . . . . . . .    46

NATALIA ZIEMNIAK, WIKTORIA SOPEL (Karolina Wiśniewska, Zasoby rodzinne a funkcjonowanie dziecka przewlekle chorego) . . . . . .. . . . . . .             48

KAROLINA STANISZEWSKA (Marzenna Magda–Adamowicz, Kompetencje profesjonalne nauczyciela. Deskrypcje i reinterpretacje) . .. . . . . . .   50

MAGDALENA MERCIK (Sylwester Zagulski, Bieżące wyzwania edukacji antydyskryminacyjnej w Polsce) . . . .  . . . .      51

JULIA ABRAMCZYK, WIKTORIA GIERLAK (Katarzyna Szostakowska, Wielowymiarowość infantylizacji osob starszych – wyniki badań) . . . . . . . .. . . 52

ARTYKUŁY I ROZPRAWY

JOLANTA BONAR, ZUZANNA ZBRÓG, Realizacja zadania projektowego przez uczniów klasy drugiej szkoły podstawowej – od komplementowania do pytań generujących wytwarzanie pomysłów . . . . .. . . 57

BEATA CIEŚLEŃSKA, JOLANTA SZEMPRUCH, JOANNA SMYŁA, Homeschooling in a Society of Change . . . .. . . . . . . 81

ANDRZEJ TWARDOWSKI, Rola konfliktów społeczno-poznawczych w procesie uczenia się dzieci . . . . .    93

MARZENNA NOWICKA, Pokolenie Alfa w klasach początkowych – głos o nieadekwatności oferty edukacyjnej . . . . . . .   107

SŁAWOMIR OLSZEWSKI, KATARZYNA PARYS, W poszukiwaniu rozwiązań przydatnych w edukacji włączającej – tutoring rówieśniczy . . . .. . . . . . . .  123

JOANNA ROKITA-JAŚKOW, Motywy wyboru studiów filologicznych a afiliacja do zawodu nauczyciela . . . .  . . . . . .           145

WIOLETA DANILEWICZ, TOMASZ PRYMAK, TOMASZ ŚLIWOWSKI, O wybranych cechach migracji międzynarodowych oraz wyzwaniach społecznych z nich wynikających . . . .  . 161

EWA KOS, Obecność technologii informatyczno-komunikacyjnych w pracy edukacyjnej nauczycieli z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a wczesnych etapach kształcenia . . . . .. . . . . .        181

JULIA SIENKIEWICZ-WILOWSKA, EVA ZAMOJSKA, Młodzież a klimat. Co wie, co robi i co czuje młodzież w obliczu zmian klimatycznych? . . . .. .        193

TERESA GIZA , JUSTYNA BOJANOWICZ, DANA VICHERKOVÁ, Nauczyciele czescy i polscy wobec kształcenia uczniów zdolnych . . . . . .. . . .   213

KATARZYNA POTACZAŁA-PERZ, MARCIN PERZ, Rola liderów w transformacji cyfrowej. Psychologiczne predyktory sukcesu . . . . .. . . . . .    235

TOMASZ WARZOCHA, ANNA WINIARCZYK, Studenci kierunku nauczycielskiego wobec kryzysowej edukacji zdalnej . . . .. . . . . . . .     267

TOMASZ ŁĄCZEK, Czynniki środowiska rodzinnego w kontekście wychowania dzieci do sukcesu życiowego . . . . . . ..      285

SŁAWOMIR CUDAK, Role społeczne jako istotne komponenty rozwoju środowiska lokalnego i ponadlokalnego . . . .. . . . . .             303

CEZARY KURKOWSKI , MONIKA RYNDZIONEK, Redefining organizational culture: gender equality plans in polish universities under the lens of critical discourse analysis . .. . . 315

AGNIESZKA KACZOR, Edukacja domowa w Polsce – perspektywa rodziców . . . . . . .. . .              333

MARTA UBERMAN, Współczesna koncepcja wychowania plastycznego Stefana Kościeleckiego w kontekście pedagogicznym . . . .. . . .             347

MARIUSZ CICHOSZ, Social pedagogy as science and its axiological dimension . . . . . . . . . .        367

RENATA JEDLIŃSKA, Inteligentne miasta a ekonomia współdzielenia . . . . . . . .. . . .       383

MARIA CESARZ, TOMASZ WARZOCHA, Edukacja domowa

z perspektywy rodzica . . . . . . . . .. . . . . 413

ANNA RÓG, (Post)pandemic challenges in pedagogical and psychological work with children and youth . . . . . . . . .. . . . . . . . .             427

WALDEMAR LIB, EUNIKA BARON-POLAŃCZYK, Edukacja ogólnotechniczna w systemie oświaty w Polsce – perspektywa funkcjonalnego analfabetyzmu technicznego młodych Polaków . . . . . . . .. . . . . . . 439

CEZARY KURKOWSKI, Teatr studencki jako katalizator sił społecznych w środowisku akademickim – rozważania teoretyczne . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . 455

PAULINA FORMA, Social support in a crisis situation on the example of the nationwide program of psychological and pedagogical support . . . . . . .  .             467

MARIA BAJAK, Cyfryzacja wydarzeń kulturalnych jako sposób na kontakt z kulturą w dobie pandemii COVID-19 oraz dalsze perspektywy . . . . . . . .. . .     477

MARTA ŁASZCZYK-LICHOŃ, ANDRZEJ KOBIAŁKA, Wiek jako kryterium negatywnego wyróżnienia a przemoc wobec seniorów . . . . . . . . . . .    495

PAULINA FORMA, ANNA KANABROCKA, KAMILA LACH, Streetworking – The Stage of Environment Study. Theoretical-Practical Study . . . . . .. . . . .       507

PAULINA FORMA, ANNA KANABROCKA, JULIA WRONA, Streetworking –The Stage of Community Presence . . . . . . . .             519

PAULINA FORMA, ANNA KANABROCKA, NATALIA ZYS, Streetworking – Introduction/Engagement Stage in the Local Community . . . . .            531

PAULINA FORMA, ANNA KANABROCKA, NATALIA OSET, Streetworking – Building Relationships Stage . . . . . . . .         545

PAULINA FORMA, ANNA KANABROCKA, KATARZYNA GOŁĘBIOWSKA, Streetworking – Support and Intervention Stage . . . . . . . .     553

BADANIA I KOMUNIKATY

BOŻENA KANCLERZ, PAULINA PERET-DRĄŻEWSKA, LUCYNA MYSZKA-STRYCHALSKA, MATEUSZ MARCINIAK, EWA KARMOLIŃSKA-JAGODZIK,

Zmiany w zakresie miejsca zamieszkania, sytuacji rodzinnej i ekonomicznej w czasie epidemii COVID-19 w kontekście poczucia bezpieczeństwa współczesnej młodzieży akademickiej . . . . . .. .             569

ZOFIA OKRAJ, „Triada pasji” w twórczej pracy dydaktycznej nauczycieli akademickich – relacja z badań . .. . . . . . . . . .          587

MAGDALENA PIORUNEK, Nierozwiązany problem opieki nad osobami starszymi – polskie opiekunki/opiekunowie osób starszych w Niemczech . . . . . . . . . .         607

KATARZYNA LIPSKA, TOMASZ WAJS, SANDRA KLIMCZAK, Wierzę, więc się nie lękam? – o roli religijności i duchowości w związku z lękiem przed COVID-19 . . . . . . . . . . . . .     625

PAWEŁ KURTEK, MATEUSZ BIENIEK, The regulatory role of soft fascination with nature and Nature Relatedness in improving the voluntary attention . . . . . . . . . . . . . .          651

ALICJA BAUM, JOANNA ŁUKASIEWICZ-WIELEBA, Nadzieja na sukces i satysfakcja z życia utalentowanych sportowczyń i sportowców . . . . . . . . . . . 669

PAULINA FORMA, ELIZA MAZUR, EDYTA LAURMAN-JARZĄBEK,

MONIKA SZPRINGER Poczucie gniewu i natężenie lęku wśród osób odbywających karę pozbawienia wolności . . . . . . . . . . 687

TOMASZ WARCHOŁ, Inspiration activity of primary school pupils during non-formal education classes – Research report . . . . . ..        709

RECENZJE, SPRAWOZDANIA, OPINIE

KAROLINA WIŚNIEWSKA, JUSTYNA MIKO-GIEDYK, BARTŁOMIEJ KOTOWSKI, Sprawozdanie z XXXVI Letniej Szkoły Młodych Pedagogów i Pedagożek im. Marii Dudzikowej . . .         727

Zobacz także

30 innych produktów w tej samej kategorii:

Product successfully added to the product comparison!