Zmieniająca się rzeczywistość polskiej prasy kobiecej (1989-2019)

885-4

37,80 zł brutto

Olga Dąbrowska-CendrowskaZmieniająca się rzeczywistość polskiej prasy kobiecej (1989-2019), 2020

Więcej szczegółów

Ten produkt nie występuje obecnie w magazynie

Prasa kobieca to atrakcyjny zarówno do wydawców jak i dla odbiorców sektor rynku medialnego. Mimo rozwoju i ekspansji nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych  magazyny kobiece przynosiły zyski swoim właścicielom. Wybór prasy kobiecej, jako przedmiotu badań, został podyktowany względami obiektywnymi. W 2016 r. według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy magazyny adresowane do żeńskiego odbiorcy stanowiły 58,9% globalnego nakładu prasy w Polsce. O rozwoju ilościowym prasy kobiecej świadczą nowe magazyny debiutujące każdego roku na rynku. Wynikiem rozbudowy sektora prasowego jest obserwowany od piętnastu lat proces subsegmentacji. W związku z powyższym w niniejszej monografii przeanalizowano:

– problemy definicyjne w kontekście rozwijających (w krajach anglosaskich) się kategorii consumer magazines i lifestyle magazines;

–  sytuację prasy kobiecej na polskim rynku prasowym w kontekście dominujących grup typologicznych;

– dominujące dyskursy toczące się na jej łamach;

– zaangażowanie kapitału obcego w sektor prasowy.

Badaniami objęto te subsegmenty prasy kobiecej, które cieszyły się najwyższą średnią sprzedażą egzemplarzową w latach 1990-2019, czyli docierały z publikowanymi treściami do szerokiego grona odbiorców, wpływając na ich postrzeganie otaczającej rzeczywistości.

Zobacz także

30 innych produktów w tej samej kategorii:

Product successfully added to the product comparison!