Brak produktów
Podane ceny są cenami brutto
978-83-8377-049-9
63,00 zł brutto
brutto
Michał Jas, Funkcja rozrywkowa mediów społecznościowych. Analiza na przykładzie serwisu YouTube, 2025, 272 s., format B5
7 szt. szt.
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
W prezentowanej pracy autor bada rolę, jaką media społecznościowe, w szczególności YouTube, odgrywają w dostarczaniu rozrywki użytkownikom. Publikacja zwraca uwagę na różnorodność treści dostępnych na YouTubie, od filmów rozrywkowych po edukacyjne. Porusza również kwestie związane z kulturą obrazu oraz fenomenem youtuberów, którzy kształtują trendy i preferencje widzów, a także stanowią nowy rodzaj liderów opinii. Dodatkowo zanalizowano zarówno pozytywne, jak i negatywne skutki korzystania z mediów społecznościowych, podkreślając ich znaczenie w kontekście współczesnej kultury rozrywkowej. Dzięki analizie pięciu najpopularniejszych kanałów rozrywkowych na platformie YouTube w Polsce wyodrębniono i scharakteryzowano autonomiczne gatunki youtubowej rozrywki: vlogi, gamingi, pranki, parodie oraz challenge. W pracy wykorzystano metodę analizy zwartości mediów, metodę analizy i krytyki piśmiennictwa oraz badania sondażowe. Praca uzupełnia stan wiedzy nad realizacją funkcji rozrywkowej mediów społecznościowych.
Spis treści
WSTĘP. 9
ROZDZIAŁ I
Rozrywka w mediach. . . . . . . . . . . . . 15
5.1. Prasa. …………………56
5.2. Radio. . . . . . . . . . . . . . 58
5.3. Telewizja. . . . . . . . 60
5.4. Internet. . . . . . . . . . . . . . 63
ROZDZIAŁ II
YouTube – w stronę nadawania masowego. . . . . . . . . . . . . . 69
4.1. Historia serwisu . 93
4.2. Założenia i obecne znaczenie portalu. . . . . . . . . . 97
4.3. YouTube w liczbach. 105
4.4. Przyszłość serwisu. 109
ROZDZIAŁ III
Metodologia badań własnych. . . . . . .. . . 115
ROZDZIAŁ IV
Nadawca – analiza najpopularniejszych twórców rozrywkowych
na YouTubie. . . . . . . . . . . . . 129
ROZDZIAŁ V
Przekaz – analiza najpopularniejszych treści rozrywkowych
na YouTubie. . . . . . . . . . . . . . . . 163
ROZDZIAŁ VI
Odbiorca. Wyniki badania ankietowego. . . . . . .. . . . 213
ZAKOŃCZENIE. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 233
BIBLIOGRAFIA. ……………..242
WYKAZ TABEL. ………………….263
WYKAZ WYKRESÓW. . . . . . . . . . . . 264
ANEKS 1. ARKUSZ ANKIETY. . . . . . . . . . . . 267
43,05 zł
19,95 zł
10,50 zł
29,40 zł
25,20 zł
22,05 zł
52,50 zł
26,25 zł
34,65 zł
30,45 zł
21,00 zł
28,35 zł
29,40 zł
16,80 zł
23,10 zł
34,65 zł
37,80 zł
10,50 zł
31,50 zł
33,60 zł
44,10 zł
25,20 zł
42,00 zł
63,00 zł
42,00 zł
29,40 zł
31,50 zł
37,80 zł
48,30 zł
37,80 zł
© 2021. Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach