Nowy

Funkcja rozrywkowa mediów społecznościowych. Analiza na przykładzie serwisu YouTube

Funkcja rozrywkowa mediów społecznościowych. Analiza na przykładzie serwisu YouTube

978-83-8377-049-9

63,00 zł brutto

Michał JasFunkcja rozrywkowa mediów społecznościowych. Analiza na przykładzie serwisu YouTube2025, 272 s., format B5

Więcej szczegółów

7 szt.

W prezentowanej pracy autor bada rolę, jaką media społecznościowe, w szczególności YouTube, odgrywają w dostarczaniu rozrywki użytkownikom. Publikacja zwraca uwagę na różnorodność treści dostępnych na YouTubie, od filmów rozrywkowych po edukacyjne. Porusza również kwestie związane z kulturą obrazu oraz fenomenem youtuberów, którzy kształtują trendy i preferencje widzów, a także stanowią nowy rodzaj liderów opinii. Dodatkowo zanalizowano zarówno pozytywne, jak i negatywne skutki korzystania z mediów społecznościowych, podkreślając ich znaczenie w kontekście współczesnej kultury rozrywkowej. Dzięki analizie pięciu najpopularniejszych kanałów rozrywkowych na platformie YouTube w Polsce wyodrębniono i scharakteryzowano autonomiczne gatunki youtubowej rozrywki: vlogi, gamingi, pranki, parodie oraz challenge. W pracy wykorzystano metodę analizy zwartości mediów, metodę analizy i krytyki piśmiennictwa oraz badania sondażowe. Praca uzupełnia stan wiedzy nad realizacją funkcji rozrywkowej mediów społecznościowych.

 

Spis treści

 

WSTĘP. 9

ROZDZIAŁ I

Rozrywka w mediach.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 15

  1. Czym są media?. ………..15
  2. Media i społeczeństwo……………………. 26
  3. Funkcje mediów. . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 35
  4. Rozrywka. Ujęcie kontekstowe. . .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 40
  5. Rozrywka w mediach. . . . . . . . . . . . . . . . . 52

5.1. Prasa. …………………56

5.2. Radio.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 58

5.3. Telewizja.  .  .  .  .  .  .  . 60

5.4. Internet.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 63

  1. Podsumowanie. . .  .  .  .  .  .  . 67

ROZDZIAŁ II

YouTube – w stronę nadawania masowego. . . . . . . . . . . . . . 69

  1. Kultura uczestnictwa. . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 69
  2. Media społecznościowe i ich społeczne konsekwencje. 78
  3. Kultura obrazu . . .  .  .  .  .  .. .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 90
  4. YouTube. . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 93

4.1. Historia serwisu . 93

4.2. Założenia i obecne znaczenie portalu.  .  .  .  .  .  .  .  .  . 97

4.3. YouTube w liczbach. 105

4.4. Przyszłość serwisu. 109

  1. Podsumowanie. . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 113

ROZDZIAŁ III

Metodologia badań własnych. . . . . . .. . . 115

  1. Założenia metodologiczne. . .  .  .  .  .  .  .  . 115
  2. Procedura badawcza. …………………117
  3. Metody wykorzystane w pracy. ……………….120
  4. Podsumowanie. . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 127

ROZDZIAŁ IV

Nadawca – analiza najpopularniejszych twórców rozrywkowych

na YouTubie.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 129

  1. Youtuber – między celebrytą a nową profesją. ………………………129
  2. Blowek. 136
  3. Stuu. . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 142
  4. ReZigiusz. . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 146
  5. SA Wardega. . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 150
  6. AbstrachujeTV. . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 154
  7. Podsumowanie. . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 158

ROZDZIAŁ V

Przekaz – analiza najpopularniejszych treści rozrywkowych

na YouTubie.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 163

  1. Vlogi. . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 165
  2. Gamingi. . .  .  .  .  .  .  .  .  . 179
  3. Pranki. . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 186
  4. Parodia/satyra. . .  .  .  .  .  .  .  .  . 198
  5. Challenge. . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 205
  6. Inne. . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 210
  7. Podsumowanie. . .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 211

ROZDZIAŁ VI

Odbiorca. Wyniki badania ankietowego. . . . . . .. . . . 213

  1. Wyniki badania ankietowego. . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 214
  2. Podsumowanie. . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 231

ZAKOŃCZENIE.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 233

BIBLIOGRAFIA. ……………..242

WYKAZ TABEL. ………………….263

WYKAZ WYKRESÓW.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 264

ANEKS 1. ARKUSZ ANKIETY.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 267

Zobacz także

30 innych produktów w tej samej kategorii:

Product successfully added to the product comparison!
× Szanowni Państwo,
z uwagi na remont magazynu prosimy o NIEDOKONYWANIE PŁATNOŚCI
i uprzednie skontaktowanie się z Wydawnictwem
e-mail: wyd@ujk.edu.pl • tel. (41) 349 72 36 w celu sprawdzenia dostępności zamawianych tytułów.
Przepraszamy za utrudnienia.