Znaczenie nauczania biologii w kształtowaniu osobowości ucznia

363-7

19,95 zł brutto

Ilona Żeber-Dzikowska, Joanna Bartoszczyk, Znaczenie nauczania biologii w kształtowaniu osobowości ucznia, 2007, 184 s., format B5, ISBN 978-83-7133-363-7

Więcej szczegółów

68 szt.

Problematyka podjęta w niniejszej publikacji zrodziła się w wyniku zainteresowań autorek rolą, jaką w zreformowanej szkole odgrywa nauczyciel biologii i jak swoją postawą wpływa na wychowanie i kształtowanie osobowości młodzieży licealnej. O wyborze tematyki zdecydował również fakt, że nie ma opracowań naukowych podejmujących zagadnienie znaczenia wychowania przez biologię na etapie liceum. Część teoretyczna pracy zawiera wyjaśnienie definicji wychowania i osobowości w ujęciu pedagogicznym i filozoficznym. Dalszą część stanowi przegląd programów nauczania biologii pod kątem ich wpływu na realizację celów wychowawczych, ponieważ biologia jest nauką nie tylko o życiu, ale też kształtuje prawidłowe postawy i przekonania. Efekty wychowawcze związane z relacją nauczyciel-uczeń zostały zdiagnozowane na podstawie opinii uzyskanych w toku badań empirycznych. Wiążą się one ścisle z funkcją nauczyciela, mimo przemian zachodzących w szkolnictwie i kryzysu autorytetów. We wnioskach i postulatach końcowych przedstawiono propozycję oddziaływań wychowawczych i wskazano na jakie wartości nauczyciele biologii powinni zwrócić uwagę uczniom, aby ucząc przedmiotów, również wychowywać człowieka.

Zobacz także

23 innych produktów w tej samej kategorii:

Product successfully added to the product comparison!